Home / De bedrijfsgeschiedenis van de Orfèvrerie Wiskemann. Concurrentiestrategie en concurrentievoordeel tijdens hun cruciale expansiefase (1928-1945)

De bedrijfsgeschiedenis van de Orfèvrerie Wiskemann. Concurrentiestrategie en concurrentievoordeel tijdens hun cruciale expansiefase (1928-1945)

TitelDe bedrijfsgeschiedenis van de Orfèvrerie Wiskemann. Concurrentiestrategie en concurrentievoordeel tijdens hun cruciale expansiefase (1928-1945)
PublicatietypeJournal Article
Publicatiejaar2003
AuteursSara CANIPEL
JournalBelgisch Tijdschrift voor Nieuwste Geschiedenis
VolumeXXXIII
Uitgave3-4
Pagina's455-483
Samenvatting

Het belang van het model van Michael Porter voor de competitiviteitsanalyse van bedrijven wordt reeds lang door economen onderkend. Deze bijdrage wil dit model toepassen op bedrijfshistorisch onderzoek. Geïnspireerd door de theorieën van Porter, richt dit onderzoek zich op aspecten als cliënteel, technologische innovatie, rivaliteit tussen concurrenten, differentiatie en diversificatie.

Websitehttp://www.journalbelgianhistory.be/nl/journal/belgisch-tijdschrift-voor-nieuwste-geschiedenis-2003-3-4/bedrijfsgeschiedenis-orf-vrerie

Reactie toevoegen

In de kijker

Op 22 oktober organiseert ETWIE een bezoek aan de indrukwekkende historische collectie van Delhaize. Ga je mee?

Nieuwsbrief